Färdig för idag

        Tid: 12:46:11 Datum: 2008-11-24
Nu är min arbetsdag slut, den slutade kl 12.00.
Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Det var meningen att jag skulle köra till gymmet nu, men jag tror jag väntar på sambon så därför blir det inget gym förrän ikväll. Då är det armar och mage som ska plågas lite. :P

Någon som har tips på hur man får upp sin kondition så att man klarar av att jogga 5 km den 1:e maj, när man i dagsläget inte ens orkar jogga 5 min i sträck?
KATEGORI » Allmänt | Kommentarer(2)|
Kommentarer
Postat av: Sarah

Träna på löpbandet på gymmet, var gång du tränar...Jogga så mycket du orkar, gå tills du känner lite ork, försök jogga lite till, gå och håll på så tills du inte orkar längre. Nästa gång du tränar, gör du samma sak, så kommer du märka att du orkar jogga mer och mer och går mindre. Jag gör så och har märkt att det finns mer ork till varje gång, och jag suger verkilgen på att jogga. Sätt typ ett mål i början på tex 15 min sammanlagt och se hur mycket du orkar jogga av den tiden, och efter ett tag kan du utöka tiden. ta det i den egen takt så når du nog ditt mål / hon som börjar bättra på sitt resultat trots övervikt o rökning

2008-11-24 @ 15:17:47
URL: http://sarahs-nya-liv.blogspot.com
Postat av: Petra

SARAH: Det är ett jätte bra tips. :) Som det är nu så värmer jag upp på löparbandet 10 min intervaller innan träning och ibland även som nedvärvning efteråt. Jag känner dock att intervaller inte riktigt gör det jag vill.. då mitt mål är att kunna jogga 5 km utan och stanna en enda gång. Jag har nämligen tänkt att jag ska jogga vårruset 2009 i Malmö. :) Hur går det med din träning? Får man fråga vart du tränar? // Kram

2008-11-24 @ 15:37:05
URL: http://linnea84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0