Måndag-morgon, Stina -Lee och jag är.....

        Tid: 07:50:38 Datum: 2008-03-17
......redan lite smått irriterad.

Nästan varje morgon när jag sitter vid frukostbordet och intar frukosten, så har jag min laptop sidan om och läser mina favoritbloggar. För det mesta brukar jag strunta i vad det står i dem... men denna morgon har jag faktiskt hängt upp mig på en sak som Stina-Lee skrivit i sin blogg. I ett inlägg skriver hon Många undrar vad det krävs för att bli en såkallad känd bloggare. Hon börjar med att skriva att man måste uppdatera ständigt och att man måste ha många bilder och detta håller jag med henne om. Dock vet jag inte riktigt vad hon menar med ständigt uppdatera, för om hon menar att man behöver uppdatera flera gånger om dagen - då är det fel. Aja.... det var inte det jag skulle skriva om för det var inte det jag hängt upp mig på.
Förutom ständig uppdatering och många bilder, så skriver hon också att det är en STOR fördel om man ser bra ut. (tyvärr!) Jag har alltid gillat Stina-Lee, men nu sjunker hon mer och mer på min favoritlista och efter detta vet jag inte ens om jag vill ha henne kvar på den. Jag tror inte att det är läsarna som är ute efter snygga bloggare, utan där tror jag faktiskt att det är bloggarna själva som skapar den stereotypen - att man måste se bra ut för och lyckas med en blogg. Och vem säger vem som är snygg och vem som är ful? Det ligger väl i betraktarens ögon? Dessutom tror jag att man kan få en stor blogg genom att använda sin personlighet och vara realistisk och få sina läsare att känna igen sig i det man skriver. Det krävs kanske lite mer jobb eftersom man inte använder sitt utseende som en hjälp på vägen - men jag är helt övertygad om att det går.

Jag skulle kunna skriva mer om detta, men jag måste iväg och jobba (som inte många andra tydligen behöver) för och överleva varje månad. Återkommer ikväll när jag slutat.

Ha en bra dag!
KATEGORI » Allmänt | Kommentarer(0)|
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0