Husköp?

        Tid: 20:04:03 Datum: 2008-03-10
Slutade kl. 17.00 idag och med en gång den sista hade blivit hämtad, så var det till och springa runt och låsa överallt och se till att det var stängt överallt, sedan hoppa i ytterkläderna och halvspringa för vi skulle titta hus kl. 17.00. Hade ringt B tidigare och sagt att han får gå till huset och träffa mäklaren, så kommer jag så fort jag kan och jag var där ca 6 min över 17.00, så det var rätt så lungt. :P

Tittade på huset och insåg att det var stort och att där var MASSOR att göra då det inte blivit ändrat sedan -65 eller vad det var. Ni kan ju tänka er hur tapeterna såg ut och vad det var för golv (mattor) som fanns. :) Ja, tycker man om 60-talet så hade väl huset varit en dröm i sig. :P Men nu är jag inte förtjust i just det årtalet, så jag hade skullat göra om precis överallt i huset. :) Jag är väl en väldigt modern typ av mig när det kommer till inredning, men jag tycker om när det är stort och fint. Jag är inte bortskämd för det eller en överdrivet lyxig person, utan det handlar bara om att jag tycker om när det är fint.
Hur som helst.... Jag tror inte det blir något för oss med det huset. Jag tror där är för mycket och göra för oss och vi har lite olika syner på hur lång tid det får ta innan det är helt färdigt. :P Vi får helt enkelt fortsätta leta och hoppas på att vi kommer över vårt drömhus någon gång. Man behöver ju inte ta det första, bästa huset man är och tittar på (detta är vårt 3:e).

Jag tycker detta med och köpa hus är svårt, faktiskt. Man ska komma överens om vad man är ute efter och vi har lite olika önskemål. Jag vill gärna ha ett hus där det inte behöver göras alltför mycket, kanske nya tapeter och golv och lite sådant, men gärna inte mycket mer. B vill hellre ha ett hus där det finns och göra.... hur mycket vet jag inte, för jag stänger öronen när han börjar prata om att han vill ha ett hus där det finns och göra. :P Han är nämligen inte den där snabba typen..... utan det får gärna ta lite tid och så är inte jag alls som person. Det ska vara här och nu - enligt mig. :P

Vi hittar väl vårt hus någon gång, vi också. :)
KATEGORI » Allmänt | Kommentarer(0)|
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0