Fortsättning på.....

        Tid: 06:50:40 Datum: 2008-03-20
..... viktskrivandet.

Igårkväll skrev jag ett inlägg jag jag skrev om mig själv och om min vikt. Jag kan meddela att det kommer att bli mer sådant i min blogg framöver, för det kändes väldigt befriande och få skriva av sig. Jag kommer inte enbart att skriva om det och det kommer inte heller att skrivas om det varje dag.
Men nu så här på morgonen tänker jag lägga in ett inlägg till om just min övervikt och tankar och känslor kring det.

När man säger eller skriver att man är överviktig så går många genast mot attack och säger / skriver något i stil med att "Sluta äta så mycket då!" eller så kan de skriva "Rör mer på dig då!" o.s.v. Kommentarerna kan vara oändliga. Några kommer med bra och snäll tips medans andra bara är elaka och taskiga. Kanske är dessa kommentarerna rätt riktade mot vissa överviktiga, men INTE MOT ALLA. Det finns de överviktiga som inte äter så mycket och som rör på sig, men som ändå är överviktiga. Det finns de överviktiga som försöker göra något åt sin övervikt, men man blir ju inte mindre över en natt för att man drar ner på maten och börjar röra mer på sig. Eller hur?
Själv har jag gått ner ca 10 kg på 5 månader eller något. Inte mycket om man ser på tiden, men det är absolut bättre än inget och jag är glad för mina 10 kg som försvunnit och jag hoppas att de håller sig borta. Jag tänker göra allt i min makt för att de ska hålla sig borta. Jag vill så gärna träna massor, men med en förkylning som hållt i sig i säkert snart en månad, så är det svårt. Vet inte om detta är en kass förklaring eller om det är en giltig förklaring. Men bara för att jag inte kan komma iväg till gymmet innebär ju inte att jag inte kan röra på mig. Det är ju bara till att ut och gå långa promenader - men tror ni jag gör det när jag kommer hem efter jobb?? Nej, jag tar Fatika på en liten promenad och sedan blir jag inne när vi kommit in. Det jag egentligen borde göra är och lämna Fatika och sedan bege mig ut på en lång promenad själv. Det är vad jag BORDE göra. Nu undrar ni kanske varför jag inte tar Fatika med mig och det är för att hon har fyra dåliga ben och går inte så fort, dessutom ska hon stanna och lukta överallt och när jag är ute och går så vill jag gärna gå hela tiden.

Nej, nu är detta inlägget långt så jag får avsluta det. Jag skulle säkert kunna sitta och skriva en hel massa till, men man ska ju orka läsa det också. :P Dessutom ska jag klä mig och göra mig klar för jobbet - 08.15-16.00 idag och sedan är man ledig i fyra hela dagar.
Underbart!!! :P
KATEGORI »  | Kommentarer(1)|
Kommentarer
Postat av: mamsen

Ge inte upp vetenskapen säger att det tar dubbelt så lång tid att gå ner i vikt som att gå upp men det stämmer inte på dig så kämpa du är på rätt spår.

2008-03-20 @ 19:12:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0