10 gyllene regler

        Tid: 20:53:38 Datum: 2008-06-21
För ett tag sedan hittade jag ett kort på Gallerix som jag bara var tvungen att köpa.
På kortet står 10 gyllene regler för att fortsätta vara lycklig tillsammans med sin kärlek, för att få kärleken att hålla. När jag nu såg kortet ikväll när jag plockade undan lite så kom jag på den idén att jag skulle skriva en regel om dagen här i bloggen, vilket betyder att jag skriver en regel om dagen i tio dagar. ;-)

Första reglen:
(på svenska)


"Först och främst, älska varandra.
Inse hur lycklig du är över att vara förälskad i en som älskar dig.
Säg
`Jag älskar dig´ ofta och på olika sätt.
Överraska varandra med presenter av lovord/beröm för att visa din kärlek.
Kom ihåg att kärlek växer i en atmosfär  av frihet och tillit, inte från hinder och skyldigheter.
Gör saker för att hålla er kärlek och romantik ny och levande.
Ta inte kärleken för givet, aldrig.
Det är en sådan välsignelse....."


På engelska:

" First and foremost, love each other.
Realize how lucky you are to be in love with someone who loves you.
Say
`I Iove you´ often and in different ways.
Surprise each other with gifts of praise to show your love.
Remember that love grows in an atmosphere of freedom and trust, not from restraint and obligation.
Do things to keep your love and romance new and alive.
Don´t take love for granted, ever.
It´s such a blessing..."


KATEGORI »  | Kommentarer(0)|
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0