Unga mödrar

        Tid: 15:12:46 Datum: 2008-07-04
Sitter just nu och tittar på Unga mödrar på 5:an.
Tycker det är ett rätt bra program faktiskt, men jag undrar många gånger hus så pass unga människor kan välja att skaffa barn. Anser de inte att de överger sitt eget liv? Chansen att leva som en ung människa? Träffa vänner och festa? Kanske vill man inte det, men jag tror ändå att flertalet av unga vill ha sitt eget liv och inte behöva ta ansvar för någon annan.

I nya säsongen är där ett par som ska få barn, mamman är 15 och pappan är 14. Jag menar.... snälla.... jag anser att i den åldern är man fortfarande "barn" själv och jag anser att man inte ska ta hand om ett annat liv i den åldern. Jag kan till och med tycka att man inte ska ha sex i den åldern, för man är faktiskt inte speciellt gammal och man har hela livet framför sig.

När man kan ta hand om sig själv, eget boende och egen försörjning... Ja, då kan man skaffa barn eller åtminstone fundera på det. Det är mina åsikter och dem står jag för.
KATEGORI » Allmänt | Kommentarer(0)|
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0