Lusten

        Tid: 13:59:01 Datum: 2008-07-26
Den där lusten att hitta på något idag har verkligen gått och gömt sig. Jag är inte på humör för någonting och jag känner nästan hur irriterad jag är i hela kroppen. Känner inte för något och inget känns kul eller inspirerande. Jag känner hur irriterad jag är mot allt och alla och det är verkligen inte min mening... men det är bara det att allt känns verkligen skit just nu. Jag försöker hålla mig för mig själv så att inte alltför många råkar ut för mitt humör och jag hamnar i onödiga konflikter.

Vad gör man när man är på detta humöret? Det är inte bara att rycka upp sig och göra något som man tycker är kul. Känslan av att något är kul finns ju inte... inte idag. Det är ju det som är problemet.
Nu börjar jag få huvudvärk också.
Jag börjar snart gråta, gråta för att min energi är som bortblåst, för att jag måste låtsas vara glad och tycka att saker och ting är roliga när jag egentligen bara vill sluta mig inom mitt skal med mig själv och inte behöva bry mig för något. Jag vill slippa känslorna om att jag inte duger, att jag inte är tillräckligt bra. Jag vill slippa känslorna och tankarna om min vikt, vill inte känna mig ful, fet och äcklig. Vill inte jämföra mig med alla andra hela tiden. Vill inte hålla mig inne i lägenheten för att undvika och slippa träffa folk som jag jämför mig med. Vill visa alla att jag också kan och att jag duger precis som jag är... men hur ska jag kunna övertyga alla andra om det när jag inte själv är övertygad om det? Hur ska jag också lyckas bli lycklig och tycka att livet är en underbar sak istället för ett levande helvete?

Orkar inte mer.......
KATEGORI » Personligt | Kommentarer(0)|
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0