Vilket skämt

        Tid: 21:21:35 Datum: 2008-02-16
Vilket skämt andra deltävlingen i årets melodifestival är.

1) Ola med låten Love in stereo
Väldigt trist låt, ingen fart. Ola är en typisk kille som vinner alla tonåringstjejers hjärtan, men vad har det med melodifestivalen att göra. Jag tycker inte om hans rufsiga, blonda hår och slappa klädstil.
Gick vidare till 2:a omgången. Inte mitt favoritval, men okej.

2) Lasse Lindh med låten Du behöver aldrig mer vara rädd
Vem är Lasse Lindh? Vad gör han med händerna? Jag tycker inte om låten för den är trist och han har också tråkiga scenkläder tycker jag. Dessutom tycker jag att titlen är för lång. Man kommer glömma hälften av titlen.

3) The Nicole med låten Razborka
Trodde det var svenska melodifestivalen det handlade om och inte ryska eller något liknande. Tycker dock att hennes klänning är ganska så söt, men den passar kanske inte riktigt in och jag är inte så förtjust i den stora rosetten mitt fram på klänningen.

4) Alexander Schöld med låten Den första svalan
Denna låten tycker jag om och den är min favorit i denna omgången. Låten sjungs på svenska och texten kan tilltala både yngre och äldre. Han har en aningen dystra kläder för låten, men det kan man stå ut med.

5) Rongedal med låten Just a minute
Hade det inte varit lättare och låta tjejer sjunga låten istället? De försöker ju ändå efterlikna tjejer röstmässigt kan jag tycka. Dessutom är det ett tråkigt koncept med tvillingar som gör samma rörelser och som har likadana kläder.
Gick vidare till 2:a omgången. Platsar inte alls här tycker jag. Borde varit en utav dem som åkte ut ur tävlingen. 

6) Sanna Nielsen med låten Empty room
En bra låt, men jag vet inte riktigt om den passar i just detta sammanhanget. Den får mig att tänka på Celine Dion utav någon anledning. Jag tycker dock om hennes kläder och hon ser fräsch ut.
Gick vidare till 2:a omgången. En utav dem som jag hoppades på skulle gå vidare, så hon är en klar favorit nu och jag hoppas hon går vidare direkt till globen.

7) Andra generationen med låten Kebabpizza slivovitza
Finns där inga regler för vad som gäller för tävlingsbidragen? Man kanske borde skicka in ett band på min hund när hon ylar till nästa års melodifestival. Ungefär lika bra.
Gick vidare till 2:a omgången. Men herre gud, vad är det med svenska folket????

8) Andreas Johnson och Carola Häggkvist med låten One love
Carola ser lika fräsch ut som alltid, hon får mig att tänka på sommaren, och Andreas är sig lik. Det är en rätt okej låt, men jag tycker dock att Carola överröstar Andreas för mycket. De borde vara med jämlika om de ska sjunga en duett.
Gick vidare till 2:a omgången. Utav dem som gick vidare så är detta också en favorit och jag hoppas de går vidare direkt till Globen.

Det som är skrivet här är mina egna, personliga åsikter.
KATEGORI » Allmänt | Kommentarer(1)|
Kommentarer
Postat av: mamsen

Det är bra man ska ha egna åsikter alla kan inte tycka lika. Såg själv inte melodifestivalen då jag tycker att den urartat

2008-02-17 @ 11:55:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0