Var går gränsen?

        Tid: 07:11:52 Datum: 2008-12-04
Jag undrar var gränsen går mellan att vara lojal mot arbetet och arbetskamraterna och att sätta sig själv först?
Jag skrev redan igårmorse att jag inte mådde bra, men trots det så begav jag mig till jobbet och stannade hela min arbetstid. Kom hem, lagade middag och sedan lade jag mig på soffan för att vid 20.00-tiden krypa ner i sängen för natten. Jag var riktigt trött, ont och lite öm i kroppen, hostade och sådana saker.. Sov i ca 10 tim och hostan sitter kvar och det känns som om jag skulle kunna sova 10 tim utan problem.
Vad jag vill komma fram till är att vi på jobbet redan är lite folk och om jag är hemma också så skulle det nästan skapa ett mindre kaos, så frågan är nu om man ska vara lojal mott arbetet och arbetskollegorna genom att gå upp och försöka arbeta sig igenom dagen och låtsas som ingenting eller om man ska gå upp och testa och kolla hur det ligger till för att sedan bege sig hem tidigare och lägga sig och ta hand om sig själv...

Vad hade ni gjort?
Stannat hemma och låtit de som är på jobbet få klara sig själv?
Gått till jobbet och låtsas som ingenting trots att du mår skit?
(till detta hör också att jag enbart jobbar där ca 2,5 vecka till, sedan slutar jag där)

KATEGORI » Allmänt | Kommentarer(1)|
Kommentarer
Postat av: Anonym

hej hej. Jag tycker att su borde stanna hemma. De e ingen som tackar en för att man går o jobbar nä

r man e sjuk. Jobbet e inte allt men mycket. Hälsan kommer alltid i första hand. Det är trots allt så att man ska leva med sin hälsa resten av livet. man får ju nte direkt någon stjärna i kanten för att gå ditt sjuk inte ens ett tack. dessutom riskerar man att smitta både barn och personal.man måste tänka på sig själv o inte alla andra. jobbet går inte under för att inte du e där. det fick jag lära mig själv när jag var sjukskriven.

2008-12-04 @ 19:51:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0