Att kämpa mot känslor

        Tid: 07:53:03 Datum: 2008-12-11
Jag sitter här med blandade känslor... och börjar fundera över hur svårt det egentligen är och kämpa emot vissa känslor. Jag slutar om ca 1 vecka på jobbet, för att sedan inte veta vad jag ska hitta på. Förhoppningsvis får jag ett nytt jobb, men i dessa tider är ju ingenting säkert.
Ialla fall.... Känslan över att behöva gå till jobbet nu dessa dagar som är kvar är mest negativa och motvilliga. Känslor och tankar som "vad är meningen" dyker upp och att försöka hitta en meningen med att gå dit är väldigt svårt.. om nästan omöjligt. Jag försöker tänka på barnen, att jag får träffa barnen som man ändå byggt upp en viss relation till under dessa 10 månaderna. Men..... där finna ändå det där menet.... Vad är meningen med det egentligen? Ibland känns det som om att man drar ut på något som ändå komma ska. Jag kommer ju inte undan det faktum att jag ska sluta där (inte av eget val då, utan jag fick inte jobba kvar för jag är barnskötare och chefen vill ha förskollärare) och ibland känns det som om jag enbart skulle vilja stanna hemma. Känslor och engagemang har ändå slutat, jag är bara på jobb för att det står så i schemat.

Jag känner mig trött och ledsen idag, livet känns en aningen tungt och jobbigt.
Jag skulle behöva lite goda nyheter..... men vart ska jag få dem ifrån?
KATEGORI » Personligt | Kommentarer(0)|
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0